Home

Nieuws

Aldi zet spotlight op Nederlandse AGF

De importgerichte Aldi-winkels zetten hun Nederlandse telers in de spotlights.

Aldi zet daarmee de volgende stap in het herpositioneren van haar groente- en fruitafdeling. Nu de winkels een AGF-afdeling hebben gekregen aan het begin van het winkelpad, wil de keten de Nederlandse herkomst onderstrepen. Op maandag 2 mei lanceert ALDI in Nederland de nieuwe Net Zo-campagne die zich volledig richt op aardappelen, groente en fruit (AGF) van Nederlandse bodem.

Laat Nederlands seizoen

Juist Aldi heeft een internationale inkoop van groenten en fruit. De keten stapt relatief laat over naar Nederlands product, blijkt uit peilingen in winkels door Groenten&Fruit. Zo lagen vorige week nog Turkse trostomaten in de schappen en waren de paprika’s uit de mix nog afkomstig uit meerdere landen. Andere supermarkten hadden de omschakeling toen al weken geleden gemaakt.

Red Nature-tomaten in schappen

De campagne zet de telers van Aldi in de spotlights. Zo zijn er interviews met Jan van Genderen, aardbeienteler uit Bemmel en aspergeteler Evert Engels uit Panningen. Ook tomatenbedrijf Vereijken is een Aldi-leverancier. Sinds maart 2022 liggen er bij alle ALDI’s in Nederland nieuwe Red Nature cherry- en cocktailtomaten in de schappen, Van Nederlandse Bodem.

Of registreer je om te kunnen reageren.