Doorgaan naar artikel

GroentenFruit Huis: actiever naar buiten treden

GroentenFruit Huis gaat in januari werken aan een aansprekend ketenverhaal om de tuinbouwketen beter in de spotlights te zetten.

‘Gids naar een gezonde generatie’. Dat is het motto van de nieuwe missie die de koepel van de Nederlandse groente- en fruitketen donderdag 9 december presenteerde. GroentenFruit Huis wil leiderschap tonen op een nieuw gezond perspectief voor maatschappij en markt, aldus algemeen directeur Janine Luten.

Gedragsverandering naar meer groente en fruit

“Hoe gaan we een gedragsverandering bewerkstelligen zodat consumenten ook daadwerkelijk meer groenten en fruit gaan eten. We willen een beweging in gang zetten naar een gezonde generatie”, zegt Luten op de Algemene Ledenvergadering. De kernwoorden van die beweging zijn gezond, duurzaam, sociaal en gericht op voedselveiligheid, markt en economie.

Aansprekende corporate story

GroentenFruit Huis mist tot op heden nog zo’n aansprekende ‘corporate story’, stelt Luten. Een verhaal waar de hele bedrijfsketen – van teelt tot aan detailhandel – achter kan staan en de waardering voor de sector versterkt. De afgelopen vijf jaar lag de verantwoordelijkheid voor zo’n collectief ketenverhaal nog in handen van het projectteam van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit. Aan dat aan het GroentenFruit Huis gelieerde project komt per 1 januari een einde.

Hoe die gids naar een gezonde generatie er daadwerkelijk gaat uitzien en bij de burger en de consument tussen de oren moet komen, zal onderwerp zijn van intensieve sessies met communicatie- en marketingexperts. Begin mei zou daaruit een vastomlijnd plan moeten rollen.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin