Doorgaan naar artikel

Online bedrijven spinnen garen bij coronacrisis

De winnaars van de coronacrisis zijn te vinden op het kruispunt van de online economie en voedsel.

Gemiddeld zijn de koersen sinds 1 februari met ongeveer 30% gedaald volgens beursbarometer S&P 500. Het gemiddelde van de food-bedrijven op de beurs verloor 15% aan waarde. Online bedrijven in voedsel en maaltijdbezorging handhaven zich echter goed, ondanks de waardedaling op de beurs.

Online food doet het goed

Dat blijkt uit een marktanalyse van startup-watcher Dealroom. De Britse online bestelservice Just Eat steeg 25% in waarde. De eveneens Britse online supermarkt Ocado en het Duitse Hello Fresh weten tegen de dalende markt in een plus van 4% te halen ten opzichte van de koers op 31 januari.

Picnic zoekt extra mensen

In Nederland krijgt online supermarkt Picnic ondertussen zoveel extra bestellingen dat het bedrijf op zoek is naar honderden nieuwe medewerkers. De bestaande klanten bestellen meer en ook melden zich veel meer nieuwe klanten aan dan voor de coronacrisis.

De vanuit Amsterdam werkende startup Crisp spint eveneens garen bij de vraag naar online te bestellen voedsel. Dit platform specialiseert zich in lokaal door boeren en tuinders geproduceerde verse voeding. Ook hier pieken de bestellingen en de nieuwe aanmeldingen.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin