Home

Nieuws

Juist in coronavirustijd campagne groenten en fruit

‘Zorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit’. De sector benadrukt met deze campagne het belang van gezond eten in deze coronavirustijd, evenals de teelt en distributie van gezond voedsel.

Met deze campagne vraagt GroentenFruit Huis aandacht voor de inzet van de medewerkers in de groente- en fruitketen. Van telers, verpakkers en handelaren, tot chauffeurs, vakkenvullers en de groente- en fruitspecialist. Stuk voor stuk helpen ze consumenten om juist nu volop voor groenten en fruit te kiezen, aldus de afzenders van de campagne. Het woordje corona wordt overigens zorgvuldig vermeden.

Delen op sociale media

De campagne van GroentenFruit Huis en Nationaal Actieplan Groenten en Fruit gaat minimaal zes weken lopen en is afgetrapt met een advertentie in het Algemeen Dagblad en een online video. De bedoeling is dat het filmpje op social media breed wordt gedeeld.

Tekst gaat verder onder het filmpje.

Uitbreiden naar supermarkten

“Het is een initiatief van onze leden”, licht Wilma van den Oever, communicatiemanager van GroentenFruit Huis toe. Mogelijk kan er ook nog een samenwerking worden gezocht met de supermarkten en groentespeciaalzaken. “We kijken de komende weken of er ruimte is voor het uitbreiden van de campagne.”

Lees meer over het coronavirus in dit dossier.

Download op FoodAgribusiness.nl de gratis whitepaper Het vaccin voor jouw business en kijk de webinars over ondernemen in coronatijd terug:

Hoe creëer ik financiële ruimte in tijden van crisis?
Wat is het effect van corona op de afzetketen?
Kansen zien in tijden van crisis

Of registreer je om te kunnen reageren.