Home

Nieuws 931 bekeken

Fresh Park Venlo wil met regiomerk Duitse markt veroveren

Zes marktpartijen die zijn gevestigd op Fresh Park Venlo hebben het regiomerk ‘Die Frischen’ gelanceerd op de Fruit Logistica. Met het merk willen zij verse producten uit de regio Venlo in de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen op de kaart zetten.

Onder het regiomerk ‘Die Frischen, Venlomenalgut’ worden verse groente- en fruitproducten aangeboden aan de retail in Nordrhein-Westfalen. Venlomenalgut is een verwijzing naar de herkomst van de verse producten uit Venlo en een toespeling op ‘fenomenaal goed’.

Met de toenemende trend voor de aankoop van lokale groente- en fruitproducten ziet de regio Venlo een kans om voet aan de grond te krijgen Nordrhein-Westfalen.

Het op de Fruit Logistica gelanceerde merk is een initiatief van Frankort & Koning, Kompany, Staay-Van Rijn, ZON fruit & vegetables, Fossa Eugenia en Nedalpac. Alle zes de partners zijn gevestigd op fresh en food hub Fresh Park Venlo.

Subsidie provincie

Hubert Mackus, gedeputeerde van Provincie Limburg, nam de eerste productverpakking tijdens de Fruit Logistica in ontvangst. Mackus: “Provincie Limburg investeert in de toekomst van de agrarische sector. We zijn trots op de kwaliteit van producten uit onze regio en willen dat we een vooraanstaande regio blijven in alle opzichten.”

Om de haalbaarheid te toetsen en de ontwikkeling van Die Frischen te stimuleren heeft de Provincie € 150.000 bijgedragen aan het project. “Zo kunnen we trends verder onderzoeken, inspelen op nieuwe marktbehoeften en de regio verder ontwikkelen,” aldus Ron de Greeff. Hij is de voorzitter van het regiomerk.

Ron de Greeff (rechts) overhandigt aan Hubert Mackus (links) de eerste productverpakking van Die Frischen. - Foto: Die Frischen
Ron de Greeff (rechts) overhandigt aan Hubert Mackus (links) de eerste productverpakking van Die Frischen. - Foto: Die Frischen

Of registreer je om te kunnen reageren.