Doorgaan naar artikel

Albert Heijn beëindigt Duits avontuur

Albert Heijn trekt zich terug uit de Duitse retailmarkt. De supermarktketen had in Duitsland 6 ‘To Go‘-filialen in de aan Nederland grenzende deelstaat Nordrhein-Westfahlen.

‘To Go’ heeft voor de Nederlandse onderneming Albert Heijn een heel andere lading gekregen, constateert Fruchthandel.de met enige vorm van cynisme op zijn website, refererend aan een winkelformule die Albert Heijn op trein- en tankstations hanteert.

Als reden noemt Albert Heijn dat er voor de Nederlandse supermarkt te weinig groei in de Duitse markt gerealiseerd is in de afgelopen vijf jaar dat het bedrijf in Duitsland actief was. De groei schoot tekort voor een rendabele bedrijfsvoering, verduidelijkt Anoesjka Aspeslagh in Distrifood.

Duitse concurrentie

De 6 filialen in de deelstaat Nordrhein-Westfalen zullen in het eerste kwartaal van 2018 geleidelijk gesloten worden. Uiterlijk eind maart zullen ook de 5 ‘To Go’-winkels bij tankstations hun deuren gesloten hebben.

Vanaf het begin in 2012 liep het in Duitsland niet zoals Albert Heijn had verwacht. Als een van de redenen wordt genoemd dat ook de Duitse concurrentie zich steeds meer is gaan richten op gemaksvoeding en dat er in grootstedelijke gebieden talrijke regionale markten zijn gekomen.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin