Doorgaan naar artikel

Klant is prijsgevoeliger geworden voor AGF-schap

Bijna veertig procent van de consumenten noemt prijs de belangrijkste reden voor aankoop van Conference peren.

Dit is een behoorlijke stijging ten opzichte van 2011 toen dit percentage op 11 procent uitkwam. Dat meldt het GroentenFruitHuis op basis van bekendheidsonderzoek van de Conference peer. De afgelopen jaren stak de sector geld in marketingcampagnes voor Conference in onder meer Nederland en Duitsland.

Ook de ING Bank komt tot datzelfde resultaat in een eigen onderzoek naar consumentengedrag.  Uit de peiling blijkt dat voor dan 40 procent van de consumenten in 2014 de prijs bij de aanschaf van voeding de doorslag gaf en dat percentage ligt nog wat hoger dan in 2010. De bank geeft niet weer hoe groot de stijging is in haar onderzoek. Die stijging is er dus wel.

De gezondheid van producten is in die periode wel belangrijker geworden dan de smaak. Circa 40 procent zegt bereid te zijn meer te betalen voor gezonde voeding, aldus ING. Voor 14 procent van de deelnemers aan een peiling is de prijs van gezonde voeding een barrière gezonder te eten.

Ook in het Conference-onderzoek van het GroentenFruit Huis blijkt het belang van kwaliteit. Vrijwel alle ondervraagden beoordelen de kwaliteit van de peren van redelijk tot goed. De kwaliteit krijgt als waardering een  7,5 en de prijs een 7. Ruim een kwart van de consumenten laat de peer liggen als zij de kwaliteit niet goed vindt of als zij de peer als te duur ervaart.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin