Doorgaan naar artikel

Edeka wil van klant AGF-grootverbruiker maken

De Duitse marktleidende supermarktketen Edeka steekt de komende weken veel tijd en geld in een gezondheidscampagne die voor een belangrijk deel om groente en fruit draait.

Doel  van de campagne ‘5xFit mit Edeka’ is de consument gemiddeld 650 gram groente en fruit te laten eten (drie porties groente en twee porties fruit) en gezond te laten bewegen. Dat is meer dan het Voedingscentrum in Nederland voorschrijft (2 ons groente en twee stuks fruit, circa 400 gram per dag).

Edeka wil klanten wijzen op een nieuw voedingsprogramma, het ‘gedeelde bord’. Bij elke maaltijd moet volgens dit principe het bord voor een kwart uit groente en fruit bestaan. Dat kan door fruit bij het ontbijt, salada bij lunch en gekookte, geroerbakte of rauwe saladegroente bij het avondeten te gebruiken.

Edeka wijst verder op de gezondheidseffecten van gevarieerd groente en fruit eten, het gebruik van veel verschillende kleuren groente en fruit.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin