Doorgaan naar artikel

AH verliest op concurrentie in groente en fruit

Albert Heijn raakt achter bij de AGF-afdelingen van concurrenten.

Zij scoren meer met hun AGF-afdelingen dan AH, blijkt uit het Versrapport 2014 van het blad Foodmagazine en onderzoeksbureau GfK. Dat bureau maakt jaarlijks een ranglijst gebaseerd op waardering van klanten van prijs, keuze, versheid en kwaliteit van de versafdelingen, waaronder AGF.

Albert Heijn komt dit jaar niet in de topvijf van de AGF-ranglijst. Ook de AH-XL winkels vallen buiten de topvijf. Onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK: ‘Voor de reguliere supermarkten van Albert Heijn geldt niet dat ze het veel slechter zijn gaan doen. Het zijn vooral de andere supermarkten die zich hebben verbeterd, waardoor het gemiddelde rapportcijfer stijgt. We zien bij de concurrentie van AH vooral een veel hogere waardering voor de AGF-afdelingen.’

In AGF is sprake van een belangrijke verandering. Voor het eerst sinds 2010 is Lidl geen alleenheerser meer in AGF. Lidl en Nettorama krijgen beide het rapportcijfer 7,51 en delen dus de AGF-titel. Jan Linders eindigt in die topvijf voor AGF op de derde plaats, vòòr Boni en Deen.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin