Doorgaan naar artikel

Ahold ziet ‘meer vers’ als wapen concurrentiestrijd

Ahold moet zich over de gehele linie richten op vers.


‘Dit is een belangrijk aandachtsgebied waarin we ons kunnen onderscheiden van de concurrentie en het is ook een manier om de loyaliteit van onze klanten te winnen.’ Dat verkondigde Ahold-topman Dick Boer vandaag tijdens de aandeelhoudersvergadering van het concern. Zo zal Albert Heijn volgens de topman van het concern online het assortiment uitbreiden.

Boer bevestigt dat Ahold in 2013 en ook dit jaar last heeft van de crisis. ‘Onze klant bleef op de prijzen letten en was terughoudend in de bestedingen. Dit was vooral het geval in de tweede helft van 2013 en dit leidde tot een iets mindere omzet ontwikkeling in het vierde kwartaal. Als we nu dat laatste kwartaal vergelijken met de eerste paar maanden van 2014, zien we niet echt een groot verschil in de marktomstandigheden. Reden genoeg dus, om ons extra in te spannen voor verbetering’, zegt Boer. ‘Aangezien het laatste kwartaal van 2013 bijzonder pittig was voor onze markt, zijn we voorzichtig met de verwachtingen voor 2014. Hoewel we wel iets van verbetering in de economische toestand in het vooruitzicht hebben, denken we dat dat binnen onze retailsector een heel geleidelijk proces zal zijn.’

Supermarktketens die alleen maar blijven investeren in winkels, krijgen het moeilijk, stelde hij verder. ‘Tegenwoordig kunnen onze klanten op allerlei verschillende manieren contact met ons opnemen, overal en altijd. U als klant bepaalt tegenwoordig wat wij iedere dag doen. Retailers die alleen maar oog hebben voor wat er in hun winkel gebeurt, zullen het zwaar krijgen in de toekomst’, aldus Boer. ‘Er zijn momenteel zó veel veranderingen aan het plaatsvinden in de retailomgeving, dat je als kruidenier wel móet meegaan met de tijd.’

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin