Doorgaan naar artikel

Greenery wijzigt beleid uitbetaalprijs

The Greenery kiest in haar nieuwe strategie voor een marktconforme uitbetaalprijs.

Telers kunnen daarbij gemiddeld een gelijkwaardige uitbetaalprijs voorzien als ‘de buurman’. Dat betekent een wijziging van de strategie om bij de hoogste uitbetaalprijzen te eindigen, maar daar staat wel wat tegenover, laat de afzetorganisatie weten. “De prijs wordt in principe niet hoger of lager dan de gangbare prijs in de markt. Het is logisch dat bij een strategie van kostprijsleiderschap niet een hoogste prijsgarantie past. Met een kostprijsleiderschap-strategie kunnen we grote klanten voor langere termijn aan ons binden. Als dat het bedrijf weer gezond maakt, kan er in de toekomst mogelijk ruimte komen om winst uit te keren aan de telers. Het effect hoeft dus niet veel anders te zijn.”

In het ledenblad Cofortamagazine geven de vier nieuwe directeuren van de divisies van The Greenery uitleg over de strategiewijziging. Naast het standaardiseren van processen en specialiseren op een kleiner aantal locaties zoekt The Greenery meer groei via kanalen als e-commerce en foodservice. Ook wil de organisatie het assortiment verbreden en mikt The Greenery bij het vergroten van het aandeel thuisverladen op de middelgrote en grote telers, omdat grotere volumes zo goedkoper zijn te verladen.

De organisatie wordt veel eenvoudiger ingericht. De divisie sourcing gaat het werk ook zonder winstoogmerk doen. Het proces is gebaat bij één margemoment, stellen de directeuren en dat is bij verkoop van het product.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin