Doorgaan naar artikel

Jumbo geeft aanzet voor prijzenslag groente

Jumbo belooft klanten de laagste prijs voor groente en fruit. De keten heeft dat deze week in een teleconferentie aan de winkeliers laten weten en er een radiocampagne omheen gestart.

Als klanten in de buurt een goedkopere prijs vinden van hetzelfde product buiten een actie om, dan krijgt de klant het product gratis en past Jumbo de winkelprijs aan. De keten gaat niet in discussie met de klant over de sortering, kwaliteit of herkomst van het product, zo stelt een winkelier uit het midden van het land. “Een bloemkool is een bloemkool, of deze nu uit Spanje komt of uit Nederland. Het is een best pittige actie, we zullen kijken hoe de concurrentie reageert.”

Supermarktdeskundige Gerard Rutte zegt de actie dom te vinden. Hij hoopt dat concurrenten niet reageren en zo een prijzenslag veroorzaken. “Het is niet ongebruikelijk dat je voor één product een laagste prijsgarantie geeft, maar dit is gekkenwerk.”

Jumbo heeft haar AGF-beleid verscherpt. Door scherpere eisen aan leveranciers bij inkoop – voor wat betreft versheid – geeft de keten ook een versgarantie. Als een klant een product in de winkel vindt dat niet vers is, krijgt deze een gratis zak groenten. Dat is overigens voor maximaal één klant per dag.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin