Home

Nieuws

AH informeert klanten over slechte beschikbaarheid groente

Het is nu al vijf maanden vrijwel onafgebroken te koud in Nederland. De gevolgen die dat heeft voor de productie van vollegrondsgroenten heeft inmiddels ook de consument bereikt, blijkt bijvoorbeeld bij AH.

In een filiaal in Breda was dat dinsdag te zien in het groenteschap waar onder andere nog wat bloemkool en prei lag, maar ook vanwege een opvallende mededeling van de supermarkt aan de klanten. Op een A4'tje was het volgende te lezen: 'door de slechte weersomstandigheden in de afgelopen weken/maanden zijn sommige groente en fruit niet of nauwelijks beschikbaar. Onze excuses'. Voor ketens als AH is deze communicatiewijze apart te noemen.

Volgens een woordvoerder van AH in Zaandam meende de betreffende filiaalhouder zijn klanten op eigen initiatief te moeten informeren “vanwege de stroeve omschakeling van de ene naar de andere productieregio voor sommige producten. We zien dat bijvoorbeeld met mango’s en avocado’s”, voerde ze ter illustratie aan.

Het valt te betwijfelen of de marktomstandigheden voor mango’s aanleiding is voor een mededeling over de slechte verkrijgbaarheid van groente en fruit. De woordvoerder van AH ging echter niet specifiek in op de stand van zaken voor meer courante groente als bladgewassen en kool.” In het Bredase filiaal zijn de genoemde A4'tjes deze ochtend verwijderd.

Of registreer je om te kunnen reageren.