Doorgaan naar artikel

The Greenery over op strategie van ‘prijsvechten’

De reorganisatie bij The Greenery gaat samen met een scherpe strategiewijziging gericht op prijsconcurrentie.

De afzetorganisatie verlegt de strategie de komende jaren van ‘operationale excellence’ en ‘focus op toegevoegde waarde’ naar ‘kostprijsleiderschap’. Dat heeft de organisatie vandaag aan de medewerkers en telers bekend gemaakt. Hoeveel mensen door die reorganisatie hun baan kwijtraken wordt in januari bekend gemaakt.

De commerciële koers wijzigt niet, stelt de woordvoerder. De klok blijft bestaan en ook het hele spectrum van afnemers blijft bediend worden. Hoewel de strategiewijziging een forse lijkt, zal er aan de afzetkant dus niet veel veranderen. “We blijven dezelfde markt bedienen met dezelfde focus op retail. We denken wel dat we zo beter aan de wens van klanten tegemoet te komen van ‘value for money’, dat we de diensten kunnen leveren tegen de best mogelijke prijs.”

Voor de organisatie betekent het dat The Greenery de indeling van product units en sales units loslaat. Verkoop en sourcing (verzamelen van product van leden en inkoop van niet-leden) worden uit elkaar getrokken. Naast de hoofdunit sourcing bestaat het commerciële kernbedrijf van The Greenery straks uit twee hoofdunits verkoop (handel en retail) en komt er een supplychain management hoofdunit. In de relatie tussen telers en het handelsbedrijf verandert er niets, aldus de woordvoerder.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin