Doorgaan naar artikel

AH gelooft helemaal in ‘voordelige’ groente

Albert Heijn en zusterbedrijf Bol.com signaleren een groentetrend.

Via Allerhande, het magazine van Albert Heijn, blijkt de toenemende belangstelling voor groenten door de vraag naar specifieke seizoensrecepten. Bij Bol.com blijkt de groentetrend uit de verkoop van boeken als Echt Eten van Kapathios, waarin het eten van groente prevaleert boven vis en vlees.

Steeds meer mensen koken door de seizoenen te volgen, zoals pompoen in de herfst, witlof in de winter, asperges in de lente en wortels of aubergines in de zomer, zegt marketingmanager Rutger Anema van het magazine van Albert Heijn Allerhande. “Vroeger waren groente echt een bijgerecht, maar we zien dat groenten nu steeds meer als pronkgerecht op het bord verschijnen. De consument wil dan ook de beste kwaliteit voor een zo voordelig mogelijke prijs.”

In opdracht van Allerhande deed TNS Nipo onderzoek naar de populairste groente. De sperzieboon blijft onverminderd de populairste groente in Nederland. Daarna prijkt de bloemkool op het bord en op een derde plaats staat de immer slinkende spinazie. De minst geliefde groente in Nederland is net als in 2009 spruitjes, gevolgd door postelein en tuinbonen.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin