Doorgaan naar artikel

Edeka pakt AGF-afdeling aan

De Duitse supermarktketen heeft belangrijke wijzigingen aangebracht in de groente- en fruitafdeling van de supermarkten.

De merken “Rio Grande” en “Gärtners Beste” verdwijnen, maar daarvoor in de plaats krijgt het eigen merk Edeka een prominente plek op de 120 producten. Daarbij komt Edeka met nieuwe verpakkingen en indeling van het assortiment. Het is niet duidelijk of de keten ook wijzigingen doorvoert in het assortiment op bijvoorbeeld rassenniveau.

De wijzigingen liggen vooral op gebied van marketing. Op de verpakking moet zo duidelijk worden welke tomaten geschikt zijn om te koken, om in de salade te verwerken of te snacken. Voor appels wordt naast het Edeka-merk een kleurensysteem ingevoerd om de smaak te duiden van zoet (rood) naar groen (zuur).

De stap van Edeka past in de trend in marketing waarbij merken het hoofdmerk moeten ondersteunen. De merken Rio Grande en Gärtners Beste deden dat blijkbaar onvoldoende.

De merkondersteuning moet het product een emotionele lading geven, stelt Edeka in het persbericht, zoals met ‘zonnezoet’.

Edeka werkt daarnaast meer met recepttips en QR-codes om klanten filmpjes te tonen al in de winkel.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin