Doorgaan naar artikel

AH: marktaandeel onder druk

Het marktaandeel van Albert Heijn in de Nederlandse supermarktbranche staat onder druk. Of dat ook voor de groenten- en fruitafdeling geldt is niet duidelijk maar wel aannemelijk.

Klanten kopen steeds minder. Wel blijft het aantal klanten gelijk, zegt moederconcern Ahold bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Volgens Ahold letten Nederlandse supermarktklanten steeds meer op hun uitgaven. Toch maakte Ahold het afgelopen kwartaal meer winst, mede door groei van bol.com en door groei van supermarktketens in onder meer Tsjechië.

De nettowinst kwam uit op 165 miljoen euro, 24 miljoen euro meer dan vorig jaar in hetzelfde kwartaal.

Het concern kondigde vanmorgen ook aan 24 supermarkten in Slowakije te verkopen. Ahold wil zich meer richten op de uitbreiding van de winkels in Tsjechië. Daar heeft het concern inmiddels 283 supermarkten.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin