Doorgaan naar artikel

GMO-geld blijft vooral voor teelt

Telersverenigingen moeten ook volgend jaar 10 procent van hun aangevraagde GMO-middelen besteden aan marktgerichte taken, marketing.

Daarmee blijft het overgrote deel van de GMO-ruimte beschikbaar voor teeltgerelateerde zaken. Dat zijn de telersverenigingen overeen gekomen, zegt Greenerydirecteur Philip Smits. The Greenery. “Die zelf opgelegde doelstelling zetten we inderdaad door. Voor ons kan dit percentage voor marketing nog wel wat opgeschroefd worden overigens.” Het is een vrijwillige doelstelling, maar wordt wel gecontroleerd door het Productschap Tuinbouw. Het PT is uitvoerder van de GMO-regeling en bevestigt de afspraak voor marketingbesteding van de middelen. Jaarlijks vragen telersverenigingen voor circa 80 miljoen euro aan Europese GMO-gelden aan. Daar leggen ze dan een evengroot bedrag tegenaan voor projecten in teelt en dus ook in marketing.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin