Doorgaan naar artikel

Prijsgevecht groothandel

Makro groothandel garandeert klanten een laagste prijs voor 1200 producten. In dat pakket zit ook een aantal versproducten waaronder tomaat.

Dageljiks controleert de Duitse keten prijzen van concurrenten in dezelfde branche en past de prijzen dan aan, stelt de keten in een reclamecampagne. Vastewinstprijzen heet de actie van de keten die behalve food ook een enorm aanbod nonfood verkoopt.

Met de actie kunnen klanten uit voornamelijk horeca scherper inkopen, stelt de Makro. Of dat gepaard gaat met scherper inkopen bij afzetorganisaties is niet duidelijk. De keten heeft een distributiecentrum in De Meern voor groente en fruit. Klanten krijgen al 10 procent volumekorting. Voor de prijsgarantie kijkt Makro naar 7 concurrenten. Welke dat zijn, is niet bekend. DeliXL lijkt daar één van te zijn. Die partij heeft recent juist een sterkere focus op duurzaamheid aangekondigd.

Concurrent Sligro verkoopt paprika voor 50 cent (rood) en komkommer voor 45 cent (beide per stuk).

Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Jeroen Verheul

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin