Doorgaan naar artikel

Fresh Del Monte: minder tomaten

Groente- en fruitconcern Fresh Del Monte heeft door herstructering van de activiteiten minder omzet gehaald met tomaten en meloenen.

De marges in deze onderdelen zijn te laag, oordeelde het concern dat verse tomaten inkoopt op voornamelijk de Noord-Amerikaanse markt.

De focus op marge heeft wel gezorgd voor betere winstcijfers. In het eerste kwartaal kwam die uit op 47 miljoen euro, 5 miljoen euro meer dan in 2011. De omzet daalde van 736 naar 678 miljoen euro, zo maakte het bedrijf bekend. De lagere omzet werd ook in Noord-Europa geboekt bij de bananenverkoop.

Fresh Del Monte wil de positie in Zuid-Europa verbeteren in verkoop en marketing. Daarbij heeft het concern ingrepen bekend gemaakt in de logistieke operatie.

Fresh Del Monte had dit eerste kwartaal hinder van de slechte weersomstandigheden in Chili, maar zag de verkoop van gesneden product verder oplopen.

Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Jeroen Verheul

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin