Doorgaan naar artikel

HAK stapt in koelverse groenten

HAK neemt Peter van Halder over en stapt daarmee in de foodservicemarkt in de koelverse groenten.

De overname stelt HAK volgens CEO Timo Hoogeboom in staat risico te spreiden en te profiteren van de sterke groei die de koelverse markt doormaakt. De conservenmarkt groeit nauwelijks.

Brabants bedrijf

Peter van Halder Grootverbruik is gevestigd in Den Bosch. Het bedrijf realiseerde vorig jaar een omzet van € 10 miljoen en telt circa dertig werknemers. Directeur en eigenaar Arnoud van Os blijft directeur van Peter van Halder Grootverbruik en treedt toe tot het managementteam. Omdat het bedrijf de foodservicemarkt bedient, levert het uit in grootverpakkingen van 500 gram tot 5 kg.

Peter van Halder Grootverbruik blijft primair keukens in restaurants en zorginstellingen beleveren, maar gaat samen met HAK ook producten maken in het koelverse segment. Daarbij wordt in eerste instantie gedacht aan kant- en klaarmaaltijden. De nieuwe consumentenproducten worden onder de merknaam HAK verkocht. Het is een perfecte bundeling van kennis, denkt HAK-CEO Hoogeboom, en geeft het bedrijf meer ‘body’, ook richting afnemers. “HAK kent de consument en Peter van Halder weet hoe de koelverse keten functioneert, en beschikt over de logistieke mogelijkheden koelverse producten af te leveren.”

Foto: HAK

Foto: HAK

Kwalitatieve kant-en-klaarmaaltijden

“Ik realiseer me dat kant-en-klaarmaaltijden niet altijd worden geassocieerd met topkwaliteit. Dat kun je zien als een risico voor het merk HAK”, aldus Hoogeboom. “Maar ik zie het als een opportuniteit. Ik ben ervan overtuigd dat mensen graag koelverse maaltijden kopen zonder zich schuldig te voelen over het effect op de gezondheid. Net als bij onze andere producten geldt voor onze koelverse producten: geen toegevoegde suikers, geen e-nummers en een laag zoutgehalte.”

Bekijk meer

Share this

Afbeelding
Jan Cees Bron

redacteur ondernemen

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin