Home

Nieuws 1 reactie

Campagne It’s Alive genomineerd voor prijzen

De campagne It’s Alive van de Nederlandse Tuinbouw is in de race voor twee prijzen: de Magneet en de EFFIE. Dit meldt het Productschap Tuinbouw.

It’s Alive wil jongeren kennis laten maken met de veelomvattende wereld van de tuinbouw en de brede carrièremogelijkheden van de sector.

De Magneet is de prijs voor de beste arbeidsmarktcampagne, die jaarlijks uitgereikt wordt door de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP). It’s Alive moet het onder andere opnemen tegen Achmea, Albert Heijn, Eneco, Koninklijke Luchtmacht, Ministerie van Defensie, PostNL en de Rijksoverheid. De uitreiking van de Magneet is op 8 november.

Daarnaast dingt It’s Alive mee naar een EFFIE, de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie. Inzenders voor de EFFIE moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Uit de vervolgmeting van de campagne It’s Alive deze zomer, bleek dat ruim een vijfde (21%) van de jongeren in de tuinbouw te willen werken. Medio 2010 gold dat voor ruim een tiende (12%) van de jongeren. Sindsdien hebben jongeren ook een positiever beeld van de sector. De EFFIE, een belangrijke communicatieprijs, wordt georganiseerd door de Vereniging van communicatieadviesbureaus (VEA) en Bond van Adverteerders (BVA). De EFFIE wordt op donderdag 15 november uitgereikt


Bron: Productschap Tuinbouw

Liza Bruggeling

Eén reactie

  • P. Verschuren

    Dat is een zeer spectaculair resultaat. Uiteindelijk moeten we het hebben van PR en communicatie. Niet alleen voor de arbeidsmarkt maar ook breder.

Of registreer je om te kunnen reageren.