Home

Nieuws 1 reactie

‘Tuinder moet vertrouwen op marketeer’

Tuinders zouden meer vertrouwen moeten hebben in de diverse marketeers die namens de sector informatie verstrekken aan de consument.

“Wij werken met mensen die weten hoe in te spelen op de markt”, zegt Creative Director bij GroentenFruit Bureau, Ad Berends, in een interview met Groenten & Fruit.

“Tuinders zijn heel sterk genegen om tegen bijvoorbeeld Priva of een kassenbouwer te zeggen: ‘Jullie hebben verstand van techniek en kassenbouwen. Zeg mij hoe we een kas zo goedkoop en duurzaam mogelijk neer kunnen zetten’. Op diezelfde manier zouden ze vertrouwen moeten hebben in de diverse marketeers”, aldus Berends.

Wensen
Hij vindt het prima dat telers hun wensen aangeven als het gaat om manieren om hun product aan de man te brengen, maar ‘het is ons worst wat hij precies wil als het gaat om klantenbenadering’. “Waar kijkt de consument naar, daar gaat het om.”

De consumentenwens wordt nog steeds onderschat, is hij van mening. “Als de consument zegt: ‘Wij willen geen kiloknaller meer’, dan gaat het verdwijnen. Zo werkt het gewoon.”

Berends is samen met Hans Koehorst (LLTB) verantwoordelijk voor de sectorpresentatie tijdens de Floriade 2012.

Lees het hele interview in Groenten & Fruit, editie 38 (verschijnt 21 september).

Redactie GFActueel

Eén reactie

  • no-profile-image

    oostlander

    Nou nou wat een verhelderende visie zeg! En dat moet proberen onze sector op een hoger plan te brengen op de floriade?
    Wat heeft het GenFBureau ons eigenlijk al opgeleverd in al die crisisjaren?

Of registreer je om te kunnen reageren.