Home

Nieuws

‘Vraaguitval door gebrekkige kwaliteit tomaat’

Uit een assortimentsonderzoek van het Productschap Tuinbouw (PT) blijkt dat de helft van de consumenten wel eens tomaten laat liggen omdat de kwaliteit onvoldoende blijkt.

Volgens de onderzoekers leidt dit in 30 procent van de gevallen ertoe dat de consument helemaal geen tomaten koopt. “Er onstaat dus gedeeltelijk vraaguitval door de kwaliteit in het schap.”

Assortiment
Ruim de helft van de ondervraagden geeft aan ten minste één keer per week tomaten te kopen. In de beleving van consumenten is het assortiment bij de groenteman het grootst, daarna volgt de markt en tenslotte de supermarkt. Albert Heijn gaat daarbij aan kop.

Respondenten gaven in het onderzoek aan behoefte te hebben aan meer informatie. Onder meer over smaak. Verder vragen consumenten om concrete tips, bijvoorbeeld hoe tomaten vers te houden of productbereiding.

Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Brammert Waagmeester

Of registreer je om te kunnen reageren.