Home

Nieuws 3 reacties

Werkfruit en zachtfruitcampagne slaan aan

Het door het GroentenFruit Bureau geïnitieerde project Werkfruit slaat goed aan. Inmiddels doen 12.000 bedrijven in Nederland mee. Er zijn al 195 leveranciers betrokken bij Werkfruit. Ook de zachtfruitcampagne is succesvol.

In 2009 bedroeg het aantal deelnemende bedrijven aan Werkfruit 9.800. Met elkaar waren zij goed voor de afzet van 40 miljoen appels. Volgens Jack Stroeken, directeur van GroentenFruit Bureau is Werkfruit een goed voorbeeld van conceptmatig samenwerken. Stroeken was een van de gastsprekers tijdens de ledenbijeenkomst van handelsplatform Frugi Venta, gisterenmiddag in Rotterdam.

Appel
Met de actie Werkfruit wil GroentenFruit Bureau de ‘out of home' beschikbaarheid van fruit vergroten. Een appel moet niet alleen verkrijgbaar zijn bij groenteman of supermarkt, maar ook in de bibliotheek, de hal van het stadhuis, bij tankstations en bij bedrijven. Werkfruit richt zich specifiek op de bevordering van appelconsumptie op de werkvloer. Uit eerder gehouden pilots blijkt dat zowel werkgevers als werknemers enthousiast zijn. “Een mening die door de groei van het aantal deelnemers wordt bevestigd”, zei Stroeken.

Zachtfruit
Tijdens zijn presentatie liet Stroeken een groot aantal voorbeelden zien van opgestarte projecten. Zijn stelling is dat het nuttig is om de positieve verhalen van de tuinbouw te communiceren, maar dat het nog beter is om concrete concepten neer te zetten. Het belang van promotie, zowel generiek als product specifiek, werd door de aanwezige handel onderschreven. Vraag is alleen op welke manier die steunbetuigingen omgezet kunnen worden in extra financiële middelen. Dat promotie effect sorteert toonde Stroeken aan met de resultaten van de zachtfruitcampagne. Door presentaties en proeverijen in winkels en tijdens evenementen is het aantal aankopen per 100 huishoudens vorig jaar fors gestegen, namelijk 19% in volume en 14% in besteding.

Bron: Groenten & Fruit  Auteur: Roger Abbenhuijs

Roger Abbenhuijs

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Peter Verschuren

    Het is bijzonder positief dat met harde cijfers het effect van promotie gestaafd kan worden. De altijd-durende vraag"wat levert het op"hoeft dan niet meer gesteld te worden, tenminste niet meer met de bedoeling om alle promotie te dwarsbomen..

  • no-profile-image

    www.fruitmandshop.nl

    Ook wij zijn bijzonder blij met de positieve uitkomsten van de campagne werkfruit (ook bekend als fruit op het werk, kantoorfruit of bedrijfsfruit). Wij zien een sterke toename in aanvragen voor het laten bezorgen van een fruitmand. Complimenten aan Dhr. Stroeken!

    Thomas
    <>

  • no-profile-image

    www.degroenetas.nl

    Werkfruit is inderdaad een bijzonder groot succes. Kijk voor meer informatie over werkfruit eens op <> of <>

Of registreer je om te kunnen reageren.