Home

Nieuws

Plus onthult nieuwe formule, vers vooraan

Plus heeft donderdag de eerste supermarkt nieuwe stijl geopend. Naast de winkel heeft ook de versafdeling een stevige metamorfose ondergaan.

Plus wil met de nieuwe formule nadrukkelijk de aanval openen op marktleider Albert Heijn. Kwaliteit en service blijven speerpunt, maar de supermarkt wil van het imago af duurder te zijn en heeft daarom zijn prijsbeleid aangepast. Vooral de prijzen van merkartikelen zijn aangepast.

Compensatie
Naast een totale omzetverhoging, moeten vooral de versafdelingen voor de compensatie in de kosten gaan zorgen. “Er is een forse taakstelling op vers”, aldus marketingmanager Bas Snetselaar. De afdeling moet gaan zorgen voor een compensatie van ongeveer 2 procent.

De versgroepen, waaronder agf, moeten daarmee een bovengemiddelde prestatie gaan leveren in de nieuwe opzet. Er is dan ook nadrukkelijk ingezet op verbreding van het assortiment. Ook zijn er extra services bijgekomen, waaronder de mogelijkheid voor klanten om zelf vers sap te persen.

Meer omzet
De eerste winkel, die in de lijn van de nieuwe generatie Plus is geopend, staat in Boxtel. Het filiaal van Ronald van der Horst werd voor circa 1,5 miljoen euro verbouwd. Naar verwachting levert de nieuwe opzet de ondernemer 10 tot 15 procent meer omzet op.

Op dinsdag 18 mei vindt u een uitgebreide reportage over de nieuwe Plus-generatie in Groenten & Fruit Actueel (editie 20).

Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Brammert Waagmeester

Of registreer je om te kunnen reageren.