Home

Nieuws

Groenten en fruit steeds vaker actieproduct

Supermarkten profileren zich in 2010 vaker en agressiever met winkelacties in verse groenten en fruit. Favoriet actieproduct is de sperzieboon.

Dat blijkt uit een grondige analyse van de supermarktaanbiedingen over de eerste 20 weken van 2009 en 2010. De uitkomsten worden volgende week in het weekblad gepubliceerd.

In totaal werd in de eerste maanden van 2010 bijna 20 procent meer acties gehouden dan in dezelfde periode in 2009. Vooral Albert Heijn en Golff hebben hun actieaanbod flink uitgebreid.

Verleiding
De redactie destilleerde de gegevens uit de prijsinformatie die de afgelopen jaren is bijgehouden door het Productschap Tuinbouw.

Uit de verzamelde gegevens blijkt dat er in 2010 flink extra is ingezet om de consument met verleidelijke groenten- en fruitaanbiedinbiedingen naar de winkel te lokken.

Lees het complete artikel in Groenten & Fruit Actueel editie 21 (verschijnt op 25 mei).

Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Brammert Waagmeester


Of registreer je om te kunnen reageren.