Home

Nieuws

Zoet en groen ‘hopelijk geen obstakel’

Tuinbouwprofessionals zijn nieuwsgierig naar de associatie van consumenten met de zoete groene paprika (Sweetgreen), die C1000 recent introduceerde.

Dat blijkt uit de diverse reacties van leden op het Groenten & Fruit-netwerkplatform. C1000 besloot onlangs om de traditionele groene paprika te vervangen door een zoete variant: De Sweetgreen, ontwikkeld door Enza Zaden.

Product developer bij Versdirect, Mark Versluis, is benieuwd hoe consumenten zullen reageren. “Ik hoop dat de bij de consument zijn associatie met de smaak van de reguliere groene paprika geen obstakel is.”

Verwachtingspatroon
Ook Peter van Zeijl, van Flavours International, is nieuwsgierig, maar ook bezorgd. “In mijn optiek helpt het niet dat er nu ook groene paprika's op de markt gaan komen die niet meer de kruidige maar een zoete smaak hebben. Dit kan het verwachtingspatroon voor een groene paprika's ernstig gaan verstoren.”

Carmen Schaeffer, van Jover B.V., is van mening dat de reguliere groene paprika ook in het schap moet blijven. “Voor sommige gerechten heb je juist die paprika nodig voor de smaak.” De Sweetgreen is wat haar betreft een prima aanvullign op het bestaande assortiment. “Zo kan de consument zelf zijn of haar keuze maken.”

Sampling
Ook Chris Groot, die namens Enza Zaden de marketing van de Sweetgreen verzorgt, doet een duit in het zakje. Volgens hem heeft een sampling-actie, gehouden tijdens Kom in de Kas, geen enkele negatieve reactie bij consumenten opgeroepen.

“De meest gehoorde opmerking was, dat men de groene paprika, bij aankoop van een stoplicht, weggooit vanwege de smaak”, aldus Groot. Enza Zaden deed een proef op de som bij ruim 2500 bezoekers.

Wat is uw mening over de Sweetgreen-introductie bij C1000? Breng uw stem uit in de poll op deze site of discussieer mee over dit onderwerp met andere professionals op ons netwerkplatform.

Bron: gfactueel.nl/netwerkplatform Groenten & Fruit – Auteur: Brammert Waagmeester

Of registreer je om te kunnen reageren.