Home

Nieuws

Vier groente- en fruitmarketeers genomineerd

Uit de ruim 80 aangemelde personen voor de titel Versmarketeer2010 zijn de laatste 10 genomineerden gekozen. Daarbij is de groente- en fruitsector met vier finalisten goed vertegenwoordigd.

De genomineerden komen uit verschillende verssectoren: voedingstuinbouw, fruitteelt,  sierteelt, brood, vis en retail. Jeroen Rooders, marketeer bij Fruitmasters, dankt zijn nominatie aan de succesvolle introductie van commerciële fruitconcepten, zoals Disney Fun Fruit. Corné Ooms, eigenaar BestelVers, onderscheidt zich als oprichter van een webwinkel voor consument en bedrijf met groente en fruit, maar ook vis en brood. Willem Treep is directeur en eigenaar van het inmiddels veelbesproken concept Willem & Drees. Samen met zijn compagnon heeft hij het ambachtelijke groente- en fruitlabel geïntroduceerd bij de supermarkt. De vierde representant van de groente- en fruitsector is Rokien Schenkeveld. Zij is mede-initiatiefnemer van Puur Tomaat. Deze verse tomatensoep van rest-tomaten wordt afgezet via de lokale groenteman.

VersEvent
De overige genomineerden zijn: Brigitte Hagen, Projectleider bij Bloemenbureau Holland, Bart van Olphen, eigenaar Fishes in Amsterdam, Dimitri Roels, eigenaar van bakkerij Vlaamsch Broodhuys, Henk Scheele, ondernemer van Hoeksche Hoeve, Herman Verveld, Marketing Projectmanager van aardappelveredelaar HZPC en Hendrik Colpaert, Marketing Manager van Claresse.
Eind april komt de onafhankelijke jury bijeen om te bepalen wie de titel Versmarketeer 2010 toekomt. De uitreiking vindt plaats op het VersEvent op 19 mei 2010 in de Priva Campus in De Lier. Vorig jaar ging de titel Versmarketeer naar Paul Roetenberg van het bloemenconcept Frederique’s Choice.

Bron: gfactueel.nl   Auteur: Roger Abbenhuijs

Roger Abbenhuijs

Of registreer je om te kunnen reageren.