Home

Nieuws 1 reactie

'Arbeidscampagne PT slokt geld op'

In de groenten- en fruitsector blijft discussie bestaan over de arbeidscampagne van het PT. De 4 miljoen euro die ervoor uitgetrokken wordt, zou in economisch slechte tijden niet te verantwoorden zijn.

De arbeidscampagne, die donderdag 25 maart van start gaat, moet ongeveer 4 miljoen euro gaan kosten. Volgens voorzitter van de sectorcommissie groenten en fruit, Tiny Aerts, moeten andere projecten nu het veld ruimen, omdat het geld op is. “Dit was te voorzien.”

Beleid
Volgens Aerts is er domweg te weinig geld. Dat zegt hij in het Vakblad voor de Bloemisterij. “Afgelopen jaren zijn er minder heffingsgelden binnengekomen. Daarop had beleid moeten worden aangepast.”

Eerder spraken de vollegrondsgroentesector en de sector bollen, bomen en hoveniers al hun bedenkingen uit, omdat ze zich te weinig in de campagne betrokken voelen.

Voorsprong
Projectadviseur Lise Schregardus verdedigt de keuze van het PT als het nemen van ‘een voorsprong op andere sectoren’. “Als straks de economie weer aantrekt, doen alle sectoren weer een run op jongeren.”

De groenten- en fruitsector draagt in totaal 1,7 miljoen euro bij aan. Het resterende bedrag komt uit de koker van de bloemisterijsector.

Bron: Bloemisterij

Redactie GFActueel

Eén reactie

  • no-profile-image

    Peter Verschuren

    Er waren toch teveel reserves, wat wordt er toch weer onduidelijkheid geschapen. Een beetje offensief bestuurder weet dat je nu kunt scoren met een arbeismarktcampagne niet als de economie op volle toeren draait.

Of registreer je om te kunnen reageren.