Home

Nieuws

Merknaam Flandria steeds bekender

De naamsbekendheid van de merknaam Flandria is in 2009 bij de Belgische consument opnieuw toegenomen. Dat geldt ook voor de bekendheid bij de professionele handel in Frankrijk.

In 2008 noemde 23 procent van de Belgische consumenten ongeholpen de naam Flandria als eerste, gevraagd naar een groentemerk. In 2009 was dat gestegen naar 33 procent. De ongeholpen naamsbekendheid - het merk wordt wel genoemd, maar niet als eerste - steeg van 26 naar 42 procent. De geholpen bekendheid – herkenning van de naam – steeg van 60 naar 73 procent.

Top 5 van eigenschappen
De LAVA-veilingen promoten het merk met acties in winkels, in acties met nadruk op gezonde voeding en met reclamespot op televisie en advertenties in bladen. De top 5 van eigenschappen die de consument met Flandria associëren zijn: vers, gezond, lekker, van onberispelijke kwaliteit en breed assortiment.

Strikte kwaliteitscontrole
Bij de professionele handel in Frankrijk steeg de merkbekendheid naar 71 procent en daarmee komt Flandria op plaats 6. In de vorige enquête in 2006 was dat nog plaats 11. In Frankrijk werden 59 telefonische interviews afgenomen, 49 bij de groothandel en 10 bij de detailhandel.
Als belangrijkste aankoopcriteria worden genoemd: traceerbaarheid, strikte kwaliteitscontrole, bekendheid en smaak.

Bron: LAVA-veilingen - Auteur: Stan Verstegen

Of registreer je om te kunnen reageren.