Home

Nieuws 1 reactie

Holland wil gezien worden op Fruit Logistica

Het imago van de Hollandse groenten en fruit is toe aan een grote stap voorwaarts. De tijd is er rijp voor, zo blijkt uit een rondgang langs de Nederlandse afvaardiging op de Fruit Logistica.

Het bubbelt bij de Nederlandse delegatie op de Fruit Logistica 2010. Er zijn volop initiatieven om de Hollandse groenten en fruit een beter imago te bezorgen. In sommige gevallen zijn het collectieve projecten zoals het NL-label van het Groentenenfruit Bureau waarvan gisterenavond Tasty Tom de tweede licentiehouder werd.

Belang
Het belang van een goed imago is belangrijk, zo weet ZON Fruit & Vegetables. 'We moeten veel meer vertellen hoe goed we bezig zijn met betrekking tot biologische bestrijding, voedselveiligheid en duurzaamheid.'Het slechte jaar 2009 heeft het belang voor promotie weer op de kaart gezet. 'Andere landen als Turkije en Marokko komen er aan dus we moeten ons onderscheiden.'

Strijdbaar
Ook elders klinken strijdbare geluiden. FresQ laat weten dit jaar meer naar buiten te treden om de Nederlandse tuinbouw te promoten. We hebben eerst intern de zaak op de rails gezet, vertelt Margot Hart in de stand van FresQ (zie foto). 'Onze telers willen input gaan leveren om het imago van de Hollandse tuinbouw te versterken.'

Bron: gfactueel.nl - Auteur: Arno de Snoo



Arno de Snoo

Eén reactie

  • no-profile-image

    jpk

    de prijzen zijn in2010 30% hoger
    dat geloof ik niet

Of registreer je om te kunnen reageren.