Home

Nieuws

Stabiele bekendheid Flandria-merk

De totale bekendheid van het Flandria-label haalt met 73% een stabiel resultaat ten opzichte van vorig jaar, waarbij de bekendheid in Wallonië door de reclame-campagne wel een duidelijke stijging liet zien.

Volgens enquêtes blijft de Flandria-campagne de best bekende reclame voor verse groenten. 40% van de ondervraagden herinnert zich een reclame-uiting voor Flandria te hebben gezien. De campagne is het best bekend bij de >55-jarigen: 48% van deze groep herinnert zich de Flandria-campagne. In 2009 was dit nog 35%. Bij de groep <55-jarigen daarentegen daalde de reclamebekendheid tot 33,5%.>
De nieuwe campagne wordt positief beoordeeld: 8 op 10 ondervraagden vindt de campagne duidelijk en voor tweederde is die overtuigend. Bovendien zou de nieuwe campagne ook breder bevorderen om groenten en fruit te eten.

Stabiel imago
De spontane bekendheid van het Flandria-merk groeit gestaag, en bedraagt inmiddels 44%. Ook de bekendheid van andere merken in de groentemarkt bleef vorig jaar stabiel of daalde. Het imago van Flandria blijft vrij stabiel. 53% van de ondervraagden gaf daarbij aan ooit Flandria-groenten gekocht te hebben.

Bron: Groenten & Fruit - Auteur: Peter Visser

Of registreer je om te kunnen reageren.