Home

Nieuws

‘Kennis over consument sleutel tot succes’

Hoe ziet het groenteschap van morgen eruit? Dat was de centrale vraag tijdens het evenement ‘Breeding Proof’ van Monsanto Vegetable Seeds. De groentezadentak van Monsanto verwelkomde voor de vijfde keer een geselecteerd gezelschap in Slot Zeist om met elkaar te praten over het thema ‘breeding for consumer benefits’.

Jochem Keune, broodleverancier en merkbeheerder van Le Perron, weet alles van consumententrends. Niet voor niets won hij met Le Perron de prestigieuze Retail Innovatieprijs 2010. Le Perron speelt als geen andere (brood)leverancier in op trends. Keune:“Het zijn trends die ik als koopman zelf ontdek. Waar sta je immers dichterbij de consument dan op de markt?” Keunes presentatie was op de bijeenkomst het startsein voor geanimeerde gesprekken en vele innovatieve ideeën voor trends in groente en fruit.

Nieuwe keuken
Dagvoorzitter Sander Allegro wist als trendwatcher de gasten te prikkelen anders na te denken over groente: “Speel in op trends en verkoop daardoor meer. Bekende trendwatchers voorspellen dat de nieuwe keuken voor 80% uit groente zal bestaan!” Maren Schoormans, Consumer Marketing bij Monsanto, laat zich inspireren door deze trend: “De consumptie van groente lijkt te dalen. Dat zien we bij Monsanto niet als een bedreiging, maar als een kans. Het vereist echter wel kennis om producten op de goede manier te positioneren. En dat is precies waar het tijdens ‘Breeding Proof’ over gaat."

Smaakinnovaties
Nico van Vliet, Marketing Manager Noord Europa bij Monsanto: “We weten steeds beter wat consumenten willen. We zijn in staat onze veredeling aan te laten sluiten bij die wensen, bijvoorbeeld met de smaakinnovatie van onze zoete en crispy Cosmopolitan sla of de ' ui die minder doet tranen’, de Evermild. Veel van onze producten, zoals onze meeldauwresistente komkommers, hebben een beter bestrijdingspakket; een schoner product past precies bij de huidige wensen van de consument.”

Bron: Groenten&Fruit - Auteur: Stan Verstegen

Of registreer je om te kunnen reageren.