Home

Nieuws

‘Weinig durf tuinbouw in verpakking agf’

Tuinbouwondernemers tonen nog te weinig initiatief om te investeren in innovatieve verpakkingsvormen voor agf.

Dat geluid deelde Jeroen Verbrugge, verpakkingsexpert bij Flex/theInnovationLab tijdens de Breakfast Briefings op de Horti Fair. “Ik zie heel veel gedurfd ondernemerschap in de tuinbouw, maar niet als het gaat om vernieuwing in verpakkingen.”

Volgens Verbrugge zien telers met het kijken naar kostenefficiëntie en ketenbeheer de noodzaak van marketing en verpakkingsinnovatie in het schap over het hoofd. “Begrijpelijk, maar zal wel moeten veranderen in de toekomst.”

Meeropbrengst
De investering weegt niet op tegen de meeropbrengst, zo hield hij het aanwezige publiek voor. “Ik zie ondernemers die wel vier miljoen willen investeren in een nieuwe kas, maar geen 4000 euro over hebben voor verpakkingsontwikkelingen.”

Flex/theInnovationLab heeft zijn sporen verdiend als het om ontwikkeling van verpakkingen gaat. Het ontwerp- en realisatiebedrijf deed veel voor Albert Heijn, dat al menig revolutionair idee in de markt heeft gezet.

Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Brammert Waagmeester


Of registreer je om te kunnen reageren.