Home

Nieuws

Site It's Alive trekt 180.000 bezoekers

Jongeren bekijken de website www.nederlandse.tuinbouw.nl, de arbeidsmarktcampagne om jongeren te interesseren voor een baan in de tuinbouw, vrij lang. Zij blijven gemiddeld 9 minuten rondkijken op de site.

De website is sinds april in de lucht. Tot en met augustus hebben 179.000 unieke bezoekers de website bekeken. De jongeren blijven vrij lang op de site; namelijk 9 minuten. Gemiddelde andere  sites worden gemiddeld 1 minuut gekeken. "Negen minuten is vrij lang en dat betekent dat de jongeren echt aan het zoeken zijn op de site", zegt Helga van Marrewijk, projectleider van de arbeidsmarktcampagne. Uit onderzoek blijkt ook dat zestig procent van de bezoekers de website aantrekkelijk en modern vindt en 6 procent kent de website.

Tv-commercial aangepast

Een van de conclusies van het onderzoek was dat de boodschap van de tv-commercial niet altijd even duidelijk is. Eenderde van de doelgroep heeft de tv-commercial gezien en 73 procent vindt de commercial opvallend. Maar uit de waardering voor de commercial bleek dat vijftig procent een 6 geeft of een 5 of lager. "Dat komt doordat de jongeren niet echt de boodschap snappen." Om die reden is de tv-commercial aangepast. Een voice-over geeft nu aan het eind van het spotje meer informatie over de campagne.


Bron: Groenten & Fruit - Auteur: Ellis Langen 

Ellis Langen

Of registreer je om te kunnen reageren.