Home

Nieuws

Horti Fair vergeet thuismarkt niet

Verder internationaliseren, maar de thuismarkt zeker niet vergeten. Dat is de basis van de nieuwe strategie van de internationale tuinbouwvakbeurs Horti Fair. Bij de opening van de editie van 2010 was het vizier ook in belangrijke mate gericht op volgend jaar.

Het wordt niet openlijk uitgesproken, maar de vandaag geopende editie van de Horti Fair wordt vooral gezien als een tusseneditie. Volgend jaar verhuist de beurs naar de eerste week van november en wordt het onderdeel van de International Horti Week. De bundeling van tuinbouw gerelateerde evenementen moet tot een brede stroom van internationale bezoekers leiden. Daarmee moet de toonaangevende positie van Nederland als tuinbouwland worden onderstreept.

Versnippering
Vanwege de toekomststrategie opende de nieuwe voorzitter Ewald van Vliet vanmorgen zelf de Horti Fair. Hij introduceerde en passant Frans Peter Dechering, die vanaf 1 januari volgend jaar de nieuwe directeur is van de beurs. “De Horti Fair van 2010 is een compacte beurs”, stelde Van Vliet. “Dat is het gevolg van de versnippering onder de tuinbouwvakbeurzen, de economische ontwikkelingen en de heroriëntatie van deelnemers. Maar de Horti Fair wil het platform van de tuinbouw zijn en blijven.” Samen met partner Timo Huges, directeur van Flora Holland, onthulde Van Vliet afsluitend het logo van de Horti Week 2011.

Bron: Groenten & Fruit  Auteur: Roger Abbenhuijs

Roger Abbenhuijs

Of registreer je om te kunnen reageren.