Home

Nieuws laatste update:20 jan 2010

Auberginetelers moeten handen ineenslaan

Auberginetelers moeten de handen ineen slaan om de bekendheid van hun paarse groente te vergroten. Dat bleekt tijdens de themabijeenkomst aubergine.


LTO groeiservice had het thema marketing op de agenda gezet voor de themabijeenkomst aubergine die gisteravond in Kwintsheul plaatsvond. Versmarketeer Maurice Wubben was de inleider en hij liet de toehoorders kennismaken met marketingtechnieken die de aubergine aan de man of vrouw moeten brengen.

Onbekend
Aan het eind van de bijeenkomst konden er nog geen harde conclusies worden getrokken. Vast staat wel dat de aubergine en haar diverse gebruiksmogelijkheden meer bekend worden gemaakt bij de consument. We moeten geld durven uitgeven aan promotie, zei Wubben. Op het moment eten Nederlanders per hoofd 2 ons aubergine. “laten we er doelstellingen aan verbinden en van die 2 ons 4 ons proberen te maken, stelt Wubben voor.

Landelijke promotie
In de landelijke commissie is ondertussen besloten om als auberginetelend Nederland aan collectieve promotie te gaan doen, vertelde Ted van Luyk, voorzitter van de auberginecommissie van LTO Croeiservice.
 
Nog vragen
Hoewel de avond een goede aanzet was tot een vruchtbaar marketingplan waren er toch nog vragen bij de telers. Een marketingplan werd een goed idee bevonden maar het moet wel solide zijn, zo klonk het uit de zaal. “Zomaar wat geld voor promotie uitgeven is zonde. Er moet een goed plan komen met een langetermijnvisie. Dan pas wordt het promotiegeld goed besteed.”

Bron: gfactueel.nl – Auteur: Arno de Snoo

Arno de Snoo

Of registreer je om te kunnen reageren.