Home

Nieuws

Arbeidscampagne tuinbouw keihard nodig

Onder de titel ‘It’s Alive’ start het Productschap Tuinbouw komend voorjaar een opvallende promotiecampagne om de jeugd te interesseren voor werken in de tuinbouw.

Dat een dergelijke campagne keihard nodig is, bewees het filmpje dat donderdag 7 januari werd getoond tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van het PT. Daarin werd de jeugd tussen de 16 en 24 jaar gevraagd naar hun beeld bij de tuinbouw, aan welke functies ze denken en of ze zelf in die sector willen werken. De resultaten zijn schrijnend, de tuinbouw staat er bij de generatie van de toekomst erg slecht op. Het algemene beeld is dat zij er op dit moment niet echt een toekomst in zien.

Internet
“Het reduceren van deze vooroordelen en het neerzetten van de Nederlandse tuinbouw als een interessant perspectief voor schoolverlaters bereiken we alleen met veel inspanning en niet met traditionele campagnes”, benadrukte PT-voorzitter Tjibbe Joustra. De nieuwe campagne draagt de naam ‘It’s Alive’ en wordt met name via internet uitgedragen. “Eind maart kunnen Nederlandse jongeren niet meer om de tuinbouw heen”, zo beloofde Joustra.

Bron: Bron: gfactueel.nl – Auteur: Roger Abbenhuijs

Roger Abbenhuijs

Of registreer je om te kunnen reageren.