Home

Nieuws laatste update:23 apr 2009

Versbranches openen aanval op supermarkt

De vijf belangrijkste versbranches, waaronder de agf detailhandel, zullen binnenkort naar buiten treden in een nieuwe samenwerkingsvorm: Innovatie Versdetailhandel Nederland (Inversned).


Op die manier hopen de specialisten een zwaargewicht te
kunnen vormen in de strijd tegen de supermarkten.Dat laat
voorzitter van Agf Detailhandel Nederland (ADN), Dick Meulblok, weten.

Het gaat om een samenwerking tussen slagers, bakkers, poeliers,
kaasspecialisten en agf-specialisten. Als collectief hopen de versbranches meer
kans te maken in de onderhandeling over populaire vestiginglocaties.

“Wij gaan de aanval kiezen als collectieve versbranches door gezamenlijk in gesprek te treden met overheid, ontwikkelaars en investeerders”, aldus Meulblok. “Om op die manier op goede verkooplocaties terecht te komen.”

De agf-specialisten hebben tot nu toe ‘altijd het nakijken gehad’ bij onderhandelingen. “Als je met vijf versgroepen komt en een projectontwikkelaar duidelijk kunt maken dat je met elkaar goed bent voor 1000 vierkante meter, dan doe je ineens wel mee. Dat is de aanval kiezen.”

Identiteit
Marketing en een goede, betaalbare vestigingslocatie zijn twee speerpunten waar ADN zich de komende twee jaar hard voor gaat maken. “Daar kunnen ook de andere groentemancollectieven aan meedoen, zonder dat zij hun identiteit te verliezen”, aldus Meulblok.

ADN besloot eerder dit jaar al de hulp van de Keurslager in te roepen bij
het opzetten van marketingcampagnes.

Lees ook het volledige interview met Dick Meulblok in Vakblad Agf, editie 16 (14
augustus).

Redactie GFActueel

Of registreer je om te kunnen reageren.