Doorgaan naar artikel

‘Weer die beker/Baker bij Lidl’

Lidl doet het weer. Dacht ik heel even, bij het zien van alweer zo’n geinige commercial.

“Tóch weer die Baker/beker!” Een in het nieuwste tv-spotje acterende Lidl-medewerker zegt het triomfantelijk in zichzelf, terwijl hij langs de agf-schappen loopt waar net George Baker zijn boodschapjes staat te doen. De jongeman bedoelt dus die beker, die Lidl alweer heeft gehaald als beste supermarkt in groente en fruit.

Alweer de beste?

Huh, alweer? O nee, ik heb niet een nieuwe uitverkiezing gemist. Lidl frist ons geheugen alleen nog maar eventjes op. ‘Wij hebben sinds september die beker, nu al voor de zesde keer in acht jaar’. George Baker, die laatst ook al een broodaanbieding in een little brown bag mocht bezingen (knipoog naar zijn wereldhit Little Green Bag), zet nu op dezelfde melodie die prijswinnende groente en fruit van Lidl in het zonnetje.

Leuk hoor. En mooi en sappig en kleurig en smakelijk. Maar toch blijft het vreemd dat een supermarkt met een zo beperkt aanbod van groente en fruit nu al zoveel jaren net mag doen alsof ze het beste vertegenwoordigt wat er in Nederland aan groente en fruit te koop is.

Met de neus op de feiten gedrukt

Alweer een grappige commercial die het gewone volk met de neus op de groente en fruitfeiten drukt. Da’s mooi. Maar over drie maanden alwéér die prijs? Nee, dat kan prijzenuitreiker GfK toch niet doen. Dan is er toch echt iets mis met de criteria.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin