Home

Achtergrond laatste update:17 dec 2008

Meloenen Brazilië naar Oost-Europa

Brazilië gaat flink uitpakken met een marktingcampagne rond haar meloenen. Deze zal zich hoofdzakelijk richten op de Poolse en Russische markt.


Brazilië hoopt met de campagne de afzet van meloenen te stimuleren in twee
nieuwe markten voor dat land. Rusland en Polen gelden als grote groeimarkten en
het Braziliaanse fruitinstituur Ibraf wil daar van profiteren.
In samenwerking met de Braziliaanse handelspromotieorganisatie Apex-Brazil,
meloenenexporteur Coexzal en lokale producenten, zal Ibraf van september tot en
met oktober acties plannen.

Deze zullen bestaan uit proeverijen in de supermarkten van Tesco en Alma in
het Poolse Krakow. Voorafgaand aan de vakbeurs World Food Moscow zal er op 22
september a.s. bovendien een workshop plaatsvinden voor importeurs,
groothandelaren, distributeurs en de pers.

Polen en Rusland nemen respectievelijk een zevende en zestiende plaats in
waar het gaat om de import van Braziliaanse meloenen. Het merendeel is bestemd
voor Nederland met 73.450 ton meloenen op jaarbasis. Ook het Verenigd Koninkrijk
en Spanje zijn belangrijke afnemers.

Bron: Fruitnet

Redactie GFActueel

Of registreer je om te kunnen reageren.