Home

Achtergrond laatste update:17 dec 2008

Goed jaar voor Rubens

Na tegenvallende resultaten in 2006 beleefde de Rubens appel vorig jaar een positief jaar. Campagnes om de appel in de kijker te zetten hebben volgens afzetorganisatie The Greenery vruchten afgeworpen.

Dat meldt ledenblad Greenweek. De doelstelling was om
voor het eind van het jaar ‘los’ te zijn en dat is bijna gelukt. In de tweede
week van januari gingen de laatste Rubens weg bij The Greenery en anderhalve
week later was de appel ook in de winkels uitverkocht.

Dringen in het schapIn de laatste maand liepen de
verkopen nog wat terug door concurrentie van seizoensproducten als Rode Boskoop
en Gieser Wildeman. Deze tijdelijke voorkeur van de consument had ook zijn
uitwerking op de verkoop van Rubens.

Een andere uitdaging waar de verkoop voor stond werd veroorzaakt door het
langer voorradig blijven van Rubens dan verwacht was. Een aantal vaste klanten
had in week 50 al hun schappen met andere agf-producten ingepland, waardoor het
dringen was in het schap.

Volgend jaar zal het volume Rubens weer toenemen. The Greenery wil het
product dan ook nog breder in de markt zetten en gerichter naar de export
kijken.

Redactie GFActueel

Of registreer je om te kunnen reageren.