Home

Achtergrond laatste update:17 dec 2008

AH breidt Max Havelaar uit

ZAANDAM - Albert Heijn legt de komende weken alle avocado-producten onder het Max Havelaar-keurmerk in de schappen van de supermarkten.


Nederlanders eten jaarlijks ongeveer twee kilo avocado's per persoon, zo’n
zes avocado's. 'Wij zij erg trots dat Albert Heijn een groot deel van het jaar
alleen nog avocado’s verkoopt die het Max Havelaar-keurmerk dragen', zegt
Coen de Ruiter, directeur van Stichting Max Havelaar. 'Albert Heijn onderstreept
hiermee zijn baanbrekende rol in fairtrade-fruit op de Nederlandse markt.
Onze strategie is erop gericht om het aanbod van producten onder het Max
Havelaar-keurmerk te vergroten. Albert Heijn levert hieraan een belangrijke
bijdrage.'
Bij Albert Heijn zijn ook bananen, sinaasappels, mango’s, ananasstukjes,
druiven, sinaasappel- en tropisch sap, koffie, thee, wijn, hagelslag en rijst
met het Max Havelaar Keurmerk verkrijgbaar.

Campagne
In 2005 groeide de afzet van fruit met Max Havelaar-keurmerk in Nederland
met 45 procent. Max Havelaar werkt momenteel aan de nieuwe campagne Max
Havelaar Voordeelweken: ‘Geen korting. Wel voordeel’. Een rondreizende
mini-supermarkt en tv-commercials verwijzen met een knipoog naar de
prijzenslag.

Redactie GFActueel

Of registreer je om te kunnen reageren.