2 reacties

Redactie GFActueel
Gezien de veerkracht en het ondernemerschap van onze sector kan het bijna niet anders dan dat we doorpakken.

Voor dit weekend had Bayern München met nog vier wedstrijden te gaan kans op drie prijzen. De eerste prijs is binnen sinds zaterdag. Twee keer winnen betekent nog twee prijzen. Vooral als de druk het hoogst is, laat het team van Louis van Gaal het beste zien. Louis heeft alles in eigen hand. Sowieso heeft Louis alles in eigen hand. “Ich bin wie die Bayern, arrogant, selfbewust aber auch erfolgreich, warm und herzlich“, zei hij tijdens zijn eerste persconferentie.

Nog een wereld te winnen
In onze sector hebben we het ook in eigen hand. Hoge olieprijzen, valutacrises, arbeidstekorten, aswolken, zij spelen geen beslissende rol momenteel.
Een betere afzetstructuur, meer en betere marketing en productinnovatie zijn de sleutelwoorden. Bundeling tot enkele krachtige producentenpartijen die vervolgens zich onderscheiden op kwaliteit, marketing en nieuwe producten, verpakkingen, concepten etc, etc. Het is mogelijk en er is nog een wereld te winnen. Tijdens een overleg met alle ketenpartijen in paprika vorige week, waren we het hier wel over eens.

Promotiecampagne voor paprika
P8 is in 2007 gestart met een promotiecampagne voor paprika. Toevallig of niet, maar het aantal kopende huishoudens in Nederland is gestegen van 72 naar 76 % in die periode. Ja, de prijs was laag in 2009 maar dat was die in 2005 ook en toen was het eveneens 72%. In Duitsland laten winkeldemo’s direct stijging zien van aankopen van paprika. Promotie van oranje paprika leidde tot een aandeel van 30% in de paprikaomzet van die supers. Normaal is dat minder dan 15%.
Dus met relatief bescheiden middelen, kunnen we best al wat bereiken.

Samenwerking in marketing
Kortom, we hebben het net zoals Louis in eigen hand. Gezien de veerkracht en het ondernemerschap van onze sector kan het bijna niet anders dan dat we doorpakken. Als we willen, kunnen we het ook, zei Fred van Heijningen vorige week tijdens een telersbijeenkomst. De vraag is dus willen we? Willen we stappen zetten in samenwerking en marketing?


Laatste reacties

  • no-profile-image

    tommy

    paprika's zijn de laatste jaren zo goedkoop geworden, zelfs in de winkel, dat het een wonder is dat er zo weinig gegeten worden. er is een wereld te winnen voor de paprikahandel als de telers blijven bestaan. maar door zorgt de rabo wel voor.

  • no-profile-image

    Maren Schoormans- Monsanto

    Oranje gaat het maken, Thijs.
    Wat de andere kleuren betreft: Mogelijkheden zat. De grote zomerproductie komt eraan, dus leer de mensen dat er naast elk stuk vlees op de BBQ een paprika kan liggen om te poffen. Velletje laten blakeren, even afpellen en smullen maar.
    Stoplicht wordt vanaf nu als BBQ pakket gelabeld.

Of registreer je om te kunnen reageren.