Doorgaan naar artikel

Greenco en The Greenery werken nauwer samen

The Greenery brengt met Greenco een nieuwe tomaat onder het merk Tommies. Greenco groeit door meer partnertelers.

Naast snoeptomaten Tommies brengt The Greenery een minitrostomaat op de markt onder hetzelfde label. Greenco ontwikkelde het merk vijftien jaar geleden voor snoeptomaten. Greenco-oprichter Jos van Mil: “We volgen die nieuwe tomaat al vier jaar. Deze biedt kansen. De tomaat zit dicht op snoeptomaatjes qua brix en kruidigheid en kent een ander gebruik.”

Eén Coforta-teler produceert het ras voor The Greenery in een samenwerking met Greenco.

Lidmaatschap Coforta

De samenwerking tussen Greenco en The Greenery is daarmee dit jaar hechter geworden. Na een korte periode buiten de coöperatie is Greenco sinds dit jaar weer lid van Coforta. De nieuwe structuur van The Greenery met The Greenery Growers en The Greenery Retail verdiept die relatie. Van Mil: “We zien dat The Greenery ons nodig heeft voor zijn klanten en wij hen. We worden betrokken bij klantgesprekken. Het is voor ons belangrijk om te weten wat speelt bij de klant.”

Greenco zorgde met de Tommies voor de eerste doorbraak van sneoptomaatjes en moet sindsdien de concurrentie voor zien te blijven. - Foto: Greenco

Greenco zorgde met de Tommies voor de eerste doorbraak van sneoptomaatjes en moet sindsdien de concurrentie voor zien te blijven. – Foto: Greenco

Uitbesteden

Het aantal partnerbedrijven van Greenco in Nederland is dit jaar gegroeid van drie naar vier. Het Coforta-bedrijf dat de nieuwe trostomaat teelt, is geen volwaardig partnerbedrijf van Greenco, omdat het niet in opdracht teelt van Greenco, maar ermee samenwerkt. Het past bij de strategie van Greenco meer productie uit te besteden. Het bedrijf heeft vier eigen teeltbedrijven in Nederland en werkt daarnaast samen met vijf Spaanse tomatentelers.

Transparantie

The Greenery is blij met de intensievere samenwerking. Michel Tetteroo, manager vruchtgroente bij The Greenery Growers, is het eerste aanspreekpunt voor Greenco. “We werken goed samen, er is openheid en transparantie naar elkaar toe. Die openheid die er over en weer is, zorgt voor nieuwe marktkansen en nieuwe ideeën. Dat is de basis voor samenwerking waar ook andere telers van mee kunnen profiteren. Neem bijvoorbeeld het verbreden van het merk Tommies naar andere smaaktomaten.”

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin