Doorgaan naar artikel

GroentenFruit Huis ambassadeur PlanetProof

GroentenFruit Huis gaat als ambassadeur keurmerk PlanetProof promoten en knelpunten aanpakken.

GroentenFruit Huis en Stichting Milieukeur hebben een vernieuwde samenwerkingsovereenkomst getekend. GroentenFruit Huis zet zich daarin actief in voor het promoten van duurzame teelt via PlanetProof in binnen- en buitenland. Stichting Milieukeur zet zich onder meer in voor het verdienmodel van telers.

“We zullen als ambassadeur optreden voor On the way to PlanetProof, in binnen- en buitenland, met als doel de internationale afzet van de Nederlandse producten met het keurmerk te stimuleren”, zegt directeur Richard Schouten van GroentenFruit Huis. Wat die rol betekent, kon hij dinsdag 9 februari niet toelichten.


Tekst gaat verder onder de foto

PlanetProof-akkoord tussen Gijs Dröge (Iinks), directeur Stichting Milieukeur en Richard Schouten, directeur GroentenFruit Huis. - Foto: Stichting Milieukeur

PlanetProof-akkoord tussen Gijs Dröge (Iinks), directeur Stichting Milieukeur en Richard Schouten, directeur GroentenFruit Huis. – Foto: Stichting Milieukeur

Knelpunten teelt

Ook pakt GroentenFruit Huis een actieve rol om de knelpunten en de belangen van de telers bij het tot stand komen van het schema te laten meewegen, staat in het persbericht. Wat dat betekent voor de rol van GroentenFruit Huis in de overleggen die er al zijn, is op dit moment ook niet duidelijk.

Ook inzet verdienmodel teelt

SMK is blij dat de samenwerking met GroentenFruit Huis wordt voortgezet. Directeur Gijs Dröge: “De komende tijd gaan we ons gezamenlijk inzetten voor het vergroten van de naamsbekendheid van On the way to PlanetProof, het verdienmodel van boeren en telers en de internationale uitrol van het keurmerk. Dit is van groot belang voor de Nederlandse producenten die voor een groot deel voor de export produceren.”

Door de intensieve en prettige samenwerking met GroentenFruit Huis is het mogelijk geweest om de groei van het aantal gecertificeerde bedrijven en het teeltareaal in de afgelopen jaren te realiseren, stelt Dröge. “Uiteindelijk plukt de Nederlandse consument hier de vruchten van. Die heeft nu in bijna alle supermarkten de keuze uit een groot assortiment duurzamer geteelde groenten en fruit.”

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin