Doorgaan naar artikel

Teelt en supermarkten dragen marge tomaatactie corona af

Telers van Harvest House en vijf supermarktketens staan in een tomatenactie € 0,20 per verkochte verpakking af aan het Rode Kruis.

Harvest House handelsdochter TNI maakt de actie in een persbericht bekend en op social media. Bij vijf winkelketens van inkooporganisatie Superunie komt de tomaat in een dag- of weekactie te liggen. Daarbij is voor telers de maximale bijdrage in deze actie van tevoren bekend. “Het is een eenmalige actie waarvoor een aantal verpakkingen is gedraaid. Het gaat om een op=op actie”, stelt TNI.

Speciale actieverpakking TNI-tomaten. - Foto: TNI

Speciale actieverpakking TNI-tomaten. – Foto: TNI

Normale prijs telers

Over de financiële bijdrage van telers en retail wil TNI niets zeggen. “Dat zijn afspraken die we met onze klanten maken, daar doen we nooit uitspraken over. Wel ontvangt de teler een normale prijs en betaalt de consument een normale prijs. De bijdrage komt dus echt uit de marge van TNI en de desbetreffende supermarkt.” De supermarktketens brengen in deze actie ook schapruimte in. Niet alle ketens van Superunie hebben die schapruimte voor een actie die relatief kort tevoren wordt opgezet. In de verpakkingen zijn de Sweet Pearl zoete troscherrytomaten (500 gram) opgenomen voor € 1,99.

Snacken voor elkaar

Met de actie ‘Snacken voor elkaar’ en de donatie van € 0,20 per verpakking, wordt het Rode Kruis geholpen bij hun inzet om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Daarbij zorgt het Rode Kruis ervoor dat de meest kwetsbaren in onze samenleving de hulp krijgen die ze nodig hebben. ‘Samen zorgen we ervoor dat niemand in Nederland in tijden van nood alleen staat’, stelt TNI.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin