Doorgaan naar artikel

Switchen van horeca naar supermarkt

Telers en groothandel gericht op de horeca zoeken andere kanalen tijdens de coronacrisis. Koppert Cress en Rungis brengen restaurantgroenten naar de supermarkt.

In samenwerking met Albert Heijn hebben Koppert Cress en Rungis de Restaurant Groenten Box bedacht. Een selectie van bijzondere groenten, die normaal gesproken exclusief zijn voor chefs. Zolang de horeca gesloten blijft, is het een moeilijke tijd voor de horecaleveranciers. Zeker als het gaat om verse producten.

Koppert Cress en Rungis werken al jaren samen om bijzondere verse producten bij restaurants te leveren. De verkoop van deze box draagt bij aan de continuïteit van de horecaleveranciers.

Cressen en andere groente

In de box zitten behalve de Shiso Purple (komijn) en de Vene Cress (lichte zuring) van het bedrijf van Rob Baan ook de gele courgette van Courgette Fleur Zwinkels, de radijsjes van JongFresh en een selectie van de bijzondere tomaatjes van Eminent.

Lees ook: Horecatelers tijdens coronacrisis op zoek naar afzetkanalen

Omvang foodservice

De coronacrisis maakt duidelijker dan ooit hoe belangrijk het kanaal van foodservice is voor de Nederlandse keten van groente en fruit. van de € 6 miljard die in Nederland aan groente en fruit wordt besteed gaat € 1,5 miljard via foodservice (onder meer horeca en instellingskeukens). Het is voor deze grotendeels ingezakte markt dat GroenenFruit Huis zich hard maakt voor steunmaatregelen.

Lees ook: Richard Schouten: ‘Alles doen om keten foodservice te redden’

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin