Doorgaan naar artikel

Nieuwe naam DOOR richt op internationalisering

Coöperatie DOOR gaat verder onder de naam Growers United die intensieve samenwerking tussen leden en internationalisering uitstraalt.

Aan de gevel van het nieuwe pand komt straks de naam Growers United te hangen. De naam DOOR had in het buitenland niet de uitstraling die de telers wensten. Growers United wordt bij buitenlandse klanten wel begrepen als telerscoöperatie.

Samenwerking tussen telers intensiveren

De naam past ook bij de strategie. De coöperatie wil samenwerking tussen telers intensiveren en uitbreiden met lokale productie in Europa. Die samenwerking is al beklonken door het gezamenlijk ondernemen. Een woordvoerder laat weten dat voor internationale productie op korte termijn niets in de pijplijn zit, maar wel onderdeel is van de strategie.

Lees verder onder de foto

Good food in good hands, de nieuwe naam van DOOR is Growers United, met oranje als merkkleur. - Foto: Growers United.

Good food in good hands, de nieuwe naam van DOOR is Growers United, met oranje als merkkleur. – Foto: Growers United.

Geen consumentenmerk

In het persbericht stelt voorzitter Jack Groenewegen dat in de nieuwe strategie ‘gezonde vruchtgroente van een eerlijke bron’ centraal staat. Ook zegt Groenewegen dat de consument centraal komt te staan met de term ‘Good food in good hands’, met een bedrijfsfilm met internationale uitstraling. Toch betekent het niet dat de coöperatie gaat voor een consumentenmerk, laat de woordvoerder weten.

Lees verder onder de foto

Voorzitter en directie toasten op de nieuwe naam Growers United. Van links naar rechts: Stefan van Vliet (financieel directeur), Erik de Jong (operationeel directeur), Jack Groenewegen (voorzitter). Jan Opschoor (algemeen directeur) en Perry Dekkers (commercieel directeur). - Foto: Growers United

Voorzitter en directie toasten op de nieuwe naam Growers United. Van links naar rechts: Stefan van Vliet (financieel directeur), Erik de Jong (operationeel directeur), Jack Groenewegen (voorzitter). Jan Opschoor (algemeen directeur) en Perry Dekkers (commercieel directeur). – Foto: Growers United

Nieuwbouw in gebruik

De merken Prominent, Purple Pride, SweetPoint, Green Diamonds en PapriCo bundelen steeds meer de krachten, waaronder gezamenlijk verpakken. De nieuwbouw in Maasdijk wordt deze maand in gebruik genomen. Stap voor stap vindt het op maat verpakken en distribueren van de tomaten, aubergines, puntpaprika’s en komkommers onder het nieuwe dak plaats, schrijft de organisatie.

Het verpakken van de blokpaprika’s van PapriCo blijft de coöperatie in Noord-Holland doen. De activiteiten aan de Scheeweg in De Lier verhuizen de komende jaren, stap voor stap, naar het nieuwe pand in Maasdijk.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin